喵嗚~昨天終於得知了升級考的成績了
我的分數剛剛好PASS嘍!我想應該是老師手下留情吧!不然我那天考試的身體真的是滿差的
就拿我寫筆試的考卷來說吧!整張考卷我就有兩題原本寫對的答案後來又把他改成錯的了

我的Communicative Competence分數是:19/20
評語寫的是:You are very communicative person. You are always aware of what instructions have been given and, if you are not, you ask for clarification- which is great.

而Reading就比較差一點了,只有16/20。我想這跟我單字背的太少有關吧(話說這讓我滿擔心我的高普考的,因為高考三等的英文單字更難啊orz...)而Reading的評語是:I think your reading is good, although I feel you need to practice more and relax. I feel you are a little nervous when reading. My advice is just to relax a little.

至於Writing當然也跟我的單字、文法有關啦!所以也是爛爛的只有16/20,而評語如下:Your writing is of a decent standard. There are some grammar issues- knowing when to use the infinitive for example. I feel that more practice would be of benefit and I will try to help you with this as we continue.

再來就是Pronunciation嘍!就像同學說的,我這一陣子的口說能力變差了,不知道是不是因為前陣子吃太多藥,變笨的關係,只有16/20分。而評語是:I think you pronounce words clearly for the most part. However, if a word is difficult to say, you must practice it more until you feel comfortable with it. When in doubt- ask me.
話說我不知道這句是我課堂上的老師寫的,還是幫我做口試的老師寫的,所以我該要問誰哩XD

接著就是Class Involvement,我有19/20唷!其實研究所休學後,我才慢慢有時間去參與補習班的活動及課程的,不然之前不是沒去就是上課在睡覺,還好老師是後來才來的,所以不知道這是他給我的評語嘍!You are an excellent class member. You are active in discussions and in pair and group work. Excellent!

最後就是我這次的Final Test的Comment嘍!
An excellent all-round performance. You have worked consistently well and the results are well deserved. Great job Easter! I hope you can maintain this level of Performance as you continue with your English studies.

嘿嘿嘿~因為拿到了Report,知道自己PASS了,整個就放鬆了
因此跟同學聊天的時候就常常用中文,然後等到突然要跟老師講話就常發生一下子切不到英文頻道,出了點笑話>"<
不過哩!我們同學之間還是有要求老師讓我們去買東西來吃、可以慶祝一下
因此我就跟同學一起跑去麥當勞買吃的回來犒賞自己通過考試嘍^^

只是我比較賊一點,因為老師在report上面寫希望我會放鬆,所以我就要求他不要一直上課(他是新來的老師,不知道最後一節檢討完考卷可以輕鬆一下),最後在我跟他討價還價之後,他答應下課前的十五分鐘讓我們隨意聊,只是得要用英文(不過…我們當然是中英都有啦!他在旁邊的時候用英文,他不在的時候用中文XD)
而且有同學提意要大家一起拍照,所以這也花了不少時間
以下就來分享兩張我們的團體照嘍^^

Pre-intermediate大合照SDC10598.JPG  

arrow
arrow
    全站熱搜

    如雲 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()